Saturday, May 17, 2008

Talon of the Silver Hawk

Raymond Feist.

I think its fair to say that so far he is my favorite fantasy writer. I havent been reading much the past..i dont know 2/3 years and. . . it is thanks to him that i managed to get my spark and love for reading back.

So thank you mr. Raymond


Наистина интересна и малко смешна ситуация. Не знам защо. . . но беше тъжен факт, че дълго дълго време не бях сядал на гъза си и да прочета нещо. И нямам предвид само учебници (кой ги чете и без тва). Не сам си правил труда да засичам време, но мисля че около 2-3 години някъде не бях се захващал да чета някакви книги. Тук таме нещо. . . дори не мога да се сетя имена на книги. Сещам се само за "Тъмната Кула" на Стивън Кинг (още не сам довършил втората част). И манга разбира се. . . но пък тя и мангата е едно обемно четиво :D
И така дори с ясното съзнание че искам и че трябва да чета. . . не го правех. Мързел предполагам. . . и нов начин на живот. Но като цяло опрадванията ми са жалки ся го осъзнавам. Предполагам за всичко си има причина хехе (тряа се самоизлъжа с нещо right?).
Soooo...стигаме до знаменития момент от преди 3 дена. може и 4...не сам добре с календара както повечето от вас знаят. Та бях навънка не помня точно къде и кво правех, но помня че се прибирах към нас и реших да скокна до "Хеликон" да скивам кво ново на пазара. Деба книжния пазар колкото и изненадващо да звучи си просперира въпреки компютърните технологий. И така влизам си аз и както винаги минавам в дясната страна на рафта за новите книги където по принцип излагат фентъзитата. Общо взето това ме вълнува най-много. И кво да видя...нова издадена книга на Реймънд Фийст о.О. Зимам я и напрао изтръпвам от кеф. Нито сам очаквал нито сам търсел просто ей така попаднах на книгата и наистина са изкефих мега много. От всичко което съм чел спокойно си заявявам, че неговите книги най-много са ме изкъртвали "мидкемия" наистина е един мноо готин и зарибяващ свят. Макар все още да сам kinda lost с цялостната картина. Сигорно поради факта , че почнах книгите му разбъркано ^^ . И така нз кво ме прасна, но имах пари в мен и реших да си купя книгата за психологическите 9.99 лева. Така и не си видях рестото...гадни крадци хаха. Прибрах се в къщи и вечерта ако не се лъжа започнах да я чета. Лапнах към 100тина страници преди да ми се доспи, но наистина бях сериозно закачен от романа. Които се оказа ,че не е толкова нов, но просто сега го издават в България. И така в следващите 2 дни довърших лека по-лека книгата.

За разлика от детството ми сега осъзнавам, че ми доставя по-голямо удоволствие да прочитам нещата леко и спокойно на малки части. Отколкото преди когато сядах и цял ден се вкочанявах вглъбен в книгите. Може би се дължи на факта, че сега като голям имам повече занимавки и искам да отделя време и на други неща, а може и просто...години да си казват думата. . . нз каква е причината, но пък новия метод на прочит по никакъв начин не ми намаля кефа от четенето което in the end е най-важното right?

Хм. Предполагам трябва да спомена нещо и за самата книга.
Като за начало...името и на Български е "Нокът на Сребърния Ястреб"
Сега като чета името се подсещам за неприятен дразнител в превода. Господина които превеждал книгата явно добър в литературата, но очевидно не много запознат с митичния свят на фентъзито и с произношението на някой неща в английския. Всеизвестния братовчед на дракона Wyvern беше грубо преведен "виверн" в книгата...което доста ме подразни. Всъщност в началото дори нямаше да се сетя че става дума за същото създание докато не прочетох описанието в следващите редове. Не казвам че това е фрапираща грешка която води до некви груби конфликти и парадокси. НО все пак. . . когато не си сигорен защо не направиш малко research по въпроса за да не се издъниш било то и с нещо толкова малко.
Иначе като цяло книгата беше много добра върви бавно и постепенно действието и историята се разкриват. Но въпреки сичко тя служи за build up към продължението и тъй като просто не отговаря на множеството въпроси и очаквания които натрупва в читателя. Което си е и добър маркетингов ход от гледна точка на това че и продължението трябва да се продаде. Аз лично очаквам много от следващата част и се надявам скоро да я видя на родния и скромен Бг пазар.

И за финал...

Благодаря господин Фийст, че ми върнахте желанието да чета.

No comments: